Vėjo greitis ir kryptis
Greitis

3 km/h

Kryptis

314°

Architektas: nepakartojama į namų kiemą nusileisti lėktuvu

Architektas: nepakartojama į namų kiemą nusileisti lėktuvu

Grįžti atgal

Rytis Kaminskas buvo vienas pirmųjų žmonių, prisilietusių prie Aeronamų koncepcijos. Jis unikalią idėją perėmė tiesiai iš jos autorių rankų ir pavertė „kūnu“. Architektas sukūrė išskirtinę architektūrinę formą, pritaikė inovacijas, kurias šiandien rasime tikrai labai retame name, ir sukūrė unikalų statinį, laužantį energiškai efektyvios architektūros kanonus ir stereotipus.

Architektas: nepakartojama į namų kiemą nusileisti lėktuvu

Rytis Kaminskas iš „Roda Architects“ buvo vienas pirmųjų žmonių, prisilietusių prie Aeronamų koncepcijos. Jis unikalią idėją perėmė tiesiai iš jos autorių rankų ir pavertė „kūnu“. Architektas sukūrė išskirtinę aukščiausius energinio efektyvumo reikalavimus tenkinančią architektūrinę formą, pritaikė inovacijas, kurias šiandien rasime tikrai labai retame name, ir sukūrė unikalų statinį, laužantį energiškai efektyvios architektūros kanonus ir stereotipus. Rytis sutiko pasidalyti mintimis apie savo kūrinį.

Kas buvo sudėtingiausia šiame projekte?

Visi namai atitinka aukščiausius energetinius reikalavimus (A++ bei „Passivhaus“). „Bauroc“ pastatė, o „Paroc“ apšiltino net 680 mm storį siekiančias išorines sienas, taigi turėjome nemenką iššūkį, kad Aeronamai išliktų vizualiai „lengvi“. Tūrių skaidymu, silueto laužymu, planų perstūmimu, metalizuota, turinčia atspindį fasadų apdaila – su šių sprendimų pagalba pavyko išgauti lengvą ir elegantišką pastato siluetą.

Keturių skirtingų tūrių kompozicija siekėme suskaidyti vientisą sublokuotų namų tūrį ir suformuoti aiškiai išsiskiriančius keturis namus, taip pabėgdami nuo tipinės ir šiuo metu labai paplitusios įprastos architektūros. Kompoziciją sudaro du tūriai plokščiais stogais ir du tūriai šlaitiniais stogais.

Visi Aeronamų šeimininkai turi ne tik unikalų ir nesikartojantį savo pastato dalies tūrį, bet ir individualų vidaus patalpų išplanavimą.

Taigi, Aeronamai keičia požiūrį ne tik į įprastą sublokuotų namų, bet ir į įprastą pasyvių namų architektūrą. Aeronamai „pakilo“ ir pakėlė kartelę nuo stereotipinio, storai izoliacinėmis medžiagomis apklijuotos ir struktūriniu tinku nutinkuotos belangės dėžutės formato.

Kokie dar ypatingi elementai panaudoti Aeronamuose?

Fasadų apdailai parinkta aliuminio skardos apdaila. Skirtingiems pastato tūriams naudojama dviejų tipų, spalvų, formų ir faktūrų aliuminio apdaila. Metalizuota aliuminio apdaila – tai dar vienas elementas iš aviacijos: ne tik lėktuvo fiuzelažams, bet ir aerodromo teritorijoje esantiems pastatams būdinga panaši fasadų apdaila. Aeronamų stogai išnaudojami saulės architektūros elementams – įmonės „Solet Technics“ pagamintoms ir sumontuotoms aukšto efektyvumo saulės baterijoms.

Labai gerai, kad sklypas yra šiaurinėje aerodromo teritorijos pusėje. Planuodami vidaus patalpų išdėstymą ir pačių pastato tūrių kompoziciją, galėjome pagrindinių gyvenamųjų patalpų langus nukreipti į pietus, o įvažiavimus ir įėjimus palikdami šiaurinėje pusėje.

Visi butai turi milžiniškas vitrinas pietų pusėje, pro kurias atsiveria aerodromo teritorijos vaizdas – kylantys ir besileidžiantys lėktuvai. Dideli langai taip pat visiškai „nesiderina“ su pasyvaus namo įvaizdžiu, tačiau „Gama langai“ pagamino išskirtinius energinius reikalavimus atitinkančius langus, todėl šie sprendimai tapo įmanomi.

Apsaugai nuo saulės perkaitimo panaudotos trys skirtingos sistemos: automatinės lauko žaliuzės, paslėptos po fasado apdaila, stacionarios aliuminio lamelės, trikampės formos mansardos vitrinai ir automatizuoti lauko roletai. Vėsiuoju metų laiku vitrinos leidžią į pastatą patekti nemažam srautui papildomos saulės šilumos.

Aeronamai, kaip ir lėktuvas, yra pilnai automatizuotas, seka daugelį reikiamų parametrų ir užtikrina namo gyventojams maksimalų komfortą ir saugumą. Išmaniąsias valdymo sistemas namuose įrengė „Danfoss“, išmanių namų sprendimus – „iHouse“.

Aeronamų architektūriniai bandymai.